Historie

zpět Eva  Pilarová

Eva Pilarová

*09.08.1939 , Brno

foto: Ivan Englich

Eva Pilarová přišla do Semaforu na konkurs z Brna a je slavný příběh o tom, jak brněnským přízvukem zazpívala Porterovu Noc a den a šla domů. Jenže Šlitr si prý všiml, že má hezké nohy a angažmá dostala. V angažmá doslova vyrostla a z nesmělé, nevýrazné amatérky byla brzy profesionálka, která se stala dámou naší hudební scény, a které brzo nikdo neřekl jinak než familiérně Pilarka. Poprvé zazářila na desce s písní Co je to láska (Že kočka není pes...), což byl Elvisův rock and roll Don’t Be Cruel, který si Suchý přetextoval už do Reduty (jen na desku nesměl verš „že Armstrong není Rus“). Pilarová měla první roli v Takové ztrátě krve, ale tam zůstala pěvecky i herecky ještě ve stínu kolegů a všech těch Klokočí, Písně o koni, Sluníčka a dalších (výraznější byl jen duet se Suchým Sup a žluva). Ale pak už přišla druhá  Zuzana, kde zpívala Pozvání, Malé kotě a hlavně duet Ach, ta láska nebeská (původně psaný pro Hegerovou, ale Matuška navrhl raději Pilarovou). Z Pilarové byla rázem hvězda první velikosti. Jenže přišel konflikt Matušky s vedením divadla, Matuška šel do Rokoka a Pilarová se Štědrým ho solidárně následovali. Nicméně se všichni znovu vrátili do filmu Kdyby 1000 klarinetů a speciálně Pilarová si rozuměla s Karlem Gottem ve skvělé Dotýkat se hvězd. Do Semaforu se pak vrátila do Dobře placené procházky, kde zpívala např. hlavní melodii opery, duet s R. Gabzdylem a poté J. Mayerem Nejkrásnější krajina. Dostala také hlavní roli šantánové zpěvačky Kláry Králové ve filmu J. Menzela, J. Škvoreckého (jejího velkého obdivovatele) a S+Š Zločin v šantánu  (písně jako Poklad, Kolena, Zrcátko a duety se Šlitrem Ach miluji vás nebo Ukrejvám rozpaky).
Potom už se divadelní práci moc nevěnovala a plně se vrhla na pěveckou kariéru. Natočila mnoho desek, vystupovala i v cizině, získala mnoho ocenění i Zlatých slavíků (prvního už v roce 1964).
K dalším písním, které v Semaforu nazpívala, patří Růžová pentle, Písnička na míru, Stárnutí, Už dávno nejsem dítě, Želví blues, Vím už, co to znamená, Co ve městě se povídá ad. V pozdějších letech pro ni Suchý otextoval Montiho čardáš, který se stal jedním z nejoblíbenějších koncertních čísel Pilarové.
A trošku bulváru na závěr. Hodně se spekulovalo o Pilarové avantýrách v divadle s Waldemarem Matuškou, které ale oba popřeli. Nějakou dobu byl jejím přítelem jiný člen divadla Pavel Sedláček (nazpívali spolu i hity amerického dua Paul And Paula: Young Lovers a Hey Paula), později žila s Jaromírem Mayerem.
Do Semaforu se příležitostně vrací, ale spíše nárazově (např. Výhybka).

zpět

další
Pokud chcete být informováni o novinkách v Semaforu stačí si zaregistrovat svůj mail

Michal Prokop a Semafor

Asi není nikdo z mé generace, koho by Semafor nějak neovlivnil, nezasáhl, nebo dokonce nevtáhl. Když jsme dospívali - zkraje šedesátých let - byl to fenomén...

...CELÝ TEXT...